2012. szeptember 23., vasárnap

Hardver, előkészületek

Írtam már a lehetőségekről, hogy mire lehet/szokás használni, ezek közül én most a torrentbox építését szeretném bemutatni. A célunk tehát az, hogy a kis gép lehetőleg 7/24-ben futtasson egy torrent klienst. Mire is lesz szükség?

A legfontosabb nyilván az internet, ha ez eddig nem volt megoldva, most meg kell. :) Szükség lesz még egy lehetőleg minél nagyobb méretű merevlemezre, ahová/ahonnan a gép dolgozni fog.



Jön is az első probléma, hogy rakjunk rá merevlemezt? Sokaknak nyilván az USB-s külső hordozható vinyók illetve rack-ek jutnak eszükbe, de gondoljuk csak át. A készülék valószínűleg nem lesz mozgatva, tehát nincs értelme a rackek zárt, masszív dobozának, (és az ezért járó felárnak). A külső, usb-s hordozható vinyók pedig jóval drágábbak mint ugyanakkora kapacitású társaik, és ha nincs külső tápjuk, gondban leszünk. Ez nem PC, nem fogja elvinni a külső vinyót ha csak egy sima USB-t kap.

Én végül is úgy csináltam, hogy vettem egy USB-s dokkolót és abba tetem egy 2Tb-os , 5400-es "green" vinyót, ezt találtam a legjobb megoldásnak. A dokkoló ára 5-6ezer körül van, mivel nem USB3-as, amire nincs szükség mivel a Raspi is csak USB 2.0-át tud. Az átvitel olyan 30Mb/s körüli, ez bőven megfelelő. Ha rákeresünk a dokkolókra, nyugodtan válasszunk pl. Sharkoon-t, állítólag ezek a legmegbízhatóbbak. Bármilyet veszünk, mindenképpen olyan legyen, aminek van külső tápegysége.

Ha ez megvan, válasszunk operációs rendszert. Tulajdonképpen nincs nehéz dolgunk, bármit választhatunk, úgyis linux lesz. :)

Azon belül viszont el kell dönteni, hogy grafikus felületet is szeretnénk, vagy a gépen karakteres lesz a felület, és kívülről pl.: webes klienst használunk majd. Mondanom sem kell, az utóbbi a legjobb megoldás, és a sok létező megoldás miatt nehéznek sem mondanám a telepítést/beállítást.

Kezdők, vagy akik még életükben linuxot nem használtak, szerintem tegyenek rá egy debian-t, arra egy transmission-t webui-val és kész, mindent meg is oldottak. Azt vettem észre, hogy a legtöbb leírás internetszerte ezt a módszert fejtegeti, ilyen-olyan csavarokkal (van ahogy transmission helyett Deluge-t, van ahol debian helyett valami más, de azért debian alapú disztrót írnak le), biztosan lesz minden kérdésre válasz.

Aki gyorsan le akarja tudni az egészet, és hamar túl akar lenni rajta, az kövesse ezt az utat, csak keressen rá a "raspberry pi transmission" szavakra, nem fog csalódni.

A többiek olvassanak tovább. :) (remélem maradt még valaki)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése